NSK розробляє технологію діагностики стану мастила в підшипниках

  • Автор : Автопромпідшипник
  • 18 березня 2024

Компанія NSK вперше в світі розробила високоточний спосіб швидкої та точної діагностики залишкового ресурсу мастила. Компанія надасть рішення у вигляді мобільного застосунку, що дозволить користувачам виконувати аналіз стану мастила в підшипниках і системах лінійного руху на місці. Ця інноваційна можливість зменшить потребу в перевірці мастила та зменшить витрати на поповнення, а також допоможе компаніям впроваджувати стратегії технічного обслуговування на основі даних. Перед тим, як запустити новий застосунок, компанія NSK наразі вивчає відгуки клієнтів.

Машини і обладнання, від верстатів до залізничних вагонів, використовують компоненти з мастилом, такі як підшипники, кулькові гвинти та лінійні напрямні. Однак мастило з часом руйнується під час роботи обладнання, тому перевірка мастила на місці має життєво важливе значення для збільшення часу безвідмовної роботи та загальної ефективності обладнання. Останніми роками все більше і більше компаній змінюють свою стратегію технічного обслуговування обладнання з планового технічного обслуговування на поточне технічне обслуговування. Таким чином, існує потреба в методі діагностики деградації мастила, який можна швидко та високоточно застосувати на місці. 

Існуючі високоточні методи діагностики покладаються на лабораторний аналіз, але це пов’язано з високою вартістю, непридатністю для використання на місці та довгим очікуванням результатів. Таким чином, візуальне спостереження або методи денситометрії є більш поширеними, але мають низьку точність. Як наслідок, багато компаній завчасно поповнюють мастило, щоб забезпечити стабільну роботу, що призводить до марного використання мастила.

Компанія NSK розробила більш зручний, економічно ефективний, швидкий та точний метод діагностики деградації мастила. Важливо, що новий застосунок NSK може аналізувати рівень деградації мастила, використовуючи лише невеликий зразок мастила. Хімічні зміни призводять до зміни молекулярної структури мастила та поглинання більшої кількості короткохвильового світла, що впливає на його колір. Мастило спочатку має білий колір, стає жовтим або помаранчевим під час використання та з часом стає чорним, що вказує на нульовий термін служби. Застосунок NSK визначає мастило за його кольором, щоб розрахувати залишковий ресурс.

NSK має понад 40-річну історію власних розробок мастила, тому нова технологія діагностики деградації мастила базується на глибокому розумінні хімічного складу мастильних матеріалів.

Японська корпорація NSK (Nippon Seiko Kabushiki Kaisha), лідер з виробництва підшипників та інших деталей машин, застосовує технології, розроблені протягом столітньої історії компанії. За даними 2015 року група NSK Group налічує 31 тисячу співробітників, 213 підприємств та представництв у 30 країнах світу та виробляє 2,2 мільярди підшипників на рік. За даними на березень 2016 року, оборот NSK склав 975 мільярдів ієн. У 1963 році відкрилася перша філія NSK у Європі: у німецькому місті Дюссельдорф. У 1976 році запущено перший європейський завод у Петерлі (Великобританія). NSK Europe налічує 3500 працівників.
Фото: NSK Europe