Фіксовані фланцеві підшипники igus стають розумними

  • Автор : Автопромпідшипник
  • 3 березня 2024

Поломки машин і транспортних засобів через невиявлені несправності фіксованих фланцевих підшипників для важких умов роботи скоро підуть у минуле завдяки новому поколінню фіксованих фланцевих підшипників із двома та чотирма отворами. Їхня особливість полягає в тому, що підшипники, які виготовлені з високоякісного пластику без мастила, оснащені мініатюрними бездротовими датчиками, які дозволяють контролювати стан і проводити прогнозне обслуговування.

Уявіть, що конвеєрна стрічка на виробництві містить фіксований фланцевий підшипник, який наближається до межі зносу. Раніше проблема могла бути не виявлена і спричинити дорогий збій роботи обладнання. Однак сьогодні технік може просто замінити підшипник, що надіслав сигнал, під час перерви в роботі обладнання. «Цей сценарій більше не є науковою фантастикою. У рамках нашого асортименту розумних пластмас ми поступово оснащуємо підшипники ковзання, виготовлені з високоякісної пластмаси, мережевими датчиками, — сказав Томас Прейснер, керівник бізнес-підрозділу сферичних підшипників igubal компанії igus. — Наші фіксовані фланцеві підшипники з серії igubal тепер також дозволяють контролювати стан і прогнозувати технічне обслуговування, щоб запобігти непередбаченим пошкодженням».

igus інтегрує датчик стирання в полімерну сферичну кульку: тонку друковану плату, розташовану поблизу робочої поверхні. Знос перериває роботу провідників друкованої плати. Якщо електроніка втрачає сигнал про провідник, це значить, що знос досяг певного рівня. Датчик передає цифровий сигнал через мережу великого радіусу дії (LoRa), бездротовий стандарт для Інтернету речей, який відомий своєю енергоефективністю. Приймачем є модуль розподільної шафи i.Cee, який аналізує дані. Відповідне програмне забезпечення тепер знає, що провідник зношений, і визначає відсоток стирання. З часом сам датчик зношується шар за шаром — паралельно робочій поверхні підшипника. Він продовжує надсилати сигнали, які дозволяють зробити висновки щодо стану підшипника. Користувачі можуть бачити термін служби, що залишився, і час технічного обслуговування на веб-панелі, до якої вони можуть отримати доступ з будь-якої точки світу за допомогою ПК, планшета або смартфона.

Нові фіксовані фланцеві підшипники зараз знаходяться на стадії випробувань прототипу. Однак вони вже переконали одного клієнта: Société National des Chemins de Fer Luxembourgeois (CFL). Люксембурзька національна залізнична компанія використовує 200-метрову мийну систему, яка щодня прибирає поїзди. У минулому несправності коробки передач неодноразово призводили до дорогих поломок системи. Тому оператор відмовився від змащених стандартних кулькових підшипників і замість них використав мережеві сферичні кульки від igus у корпусах підшипників UC. Перевага полягає в тому, що сферичні кульки, виготовлені з високоякісної пластмаси, не піддаються корозії, стійкі до хімічних речовин і забезпечують низьке тертя та не вимагають обслуговування в сухому режимі завдяки вбудованим твердим мастильним матеріалам. «Інші підшипники потрібно змащувати кожні кілька тижнів, що забирає дуже багато часу», — додав менеджер з технічного обслуговування CFL Майк Фейнен. 

Компанія igus®, розробник полімерів та спеціаліст у галузі пластикових підшипників, заснована в 1964 році Гюнтером Блазе в Кельні-Мюльхаймі. Перші двадцять років компанія постачала складні компоненти, що виготовляються з полімерів. У 1983 році Франк Блазе запатентував лінійку продукції Energy Chain Systems і почав випуск пластикових підшипників. Зараз компанія дає роботу 2950 співробітникам, має філії у 35 країнах світу та партнерські компанії у 80 країнах. Щорічно компанія випускає від 1500 до 2500 нових продуктів.
Фото: igus